Què cal saber
Sovint es confonen termes com spin-off i start-up quan parlem d’empreses creades en l'entorn universitari. Les característiques bàsiques d’una i altra són:
Descarregar PdfSPIN-OFF
- Empresa promoguda per un o més investigadors emprenedors de la institució.
- Es crea amb el suport de la universitat i aquesta hi sol participar.
- Vol explotar els resultats i el coneixement dels investigadors.
- Pretén comercialitzar un producte, procés o servei innovadors.
La UdL ha elaborat un ‘Nou Reglament de suport a la creació d’spin-off de la Universitat de Lleida' (Acord núm.285/2013), especialment pensat per projectes impulsats per membres del personal acadèmic de la institució, on s'estableixen els procediments per la participació de la universitat en la Spin-off. Especialment, l'obligació d'establir un contracte de transferència entre la universitat i l'empresa, com un pacte entre socis.
L'investigador/a de la universitat que té un projecte de creació d'spin-off ha d'omplir i trametre a la Unitat de Valorització i Transferència de la UdL el següent document:
START-UP
- Empresa promoguda per qualsevol persona emprenedora de l’entorn de la universitat però sense una vinculació laboral estable amb la mateixa.
- Es pot crear amb el suport de la universitat, però aquesta no hi participa.
- Respon a una oportunitat de mercat.
- Pretén el posicionament competitiu del seu producte o servei.
Darrera modificació: